دانلود اپلیکیشن پارت گالری

چوب صندل

چوب صندل چیست؟ (چندن Chandan)

اصطلاح “چوب صندل” به چندین گونه از درختان، نام جنس “سانتالوم” اشاره دارد.

گونه هایی از چوب صندل بومی هند، مالزی، استرالیا، نیوزیلند، پلینزی و حتی تا هاوایی نیز وجود دارد.

در حالی که چوب صندل گاهی برای خود چوب برداشت می شود، با ارزش ترین محصول آن اسانس چوب صندل است.

برای تهیه اسانس آن، ریشه های چوب صندل و چوب دل (قسمت متراکم و داخلی تنه درخت) به پودر تبدیل می شوند که سپس با تقطیر بخار برای استخراج اسانس فرآوری می شود.

در طبیعت، حداقل ۷ سال طول می‌کشد تا یک درخت صندل شروع به تولید چوب معطر کند. بیشتر درختان چوب صندل حداقل 15 تا 20 سال قبل از برداشت باقی می‌مانند تا به بلوغ برسند، که باعث می‌شود چوب با ارزش قلب به اندازه بزرگ‌تری رشد کند.درختان نیمه انگلی هستند، به این معنی که تنها زمانی می توانند رشد کنند که به یک درخت میزبان مناسب متصل شوند، که برای آب و مواد مغذی به آن متکی هستند.

ریشه ها و همچنین تنه آن با ارزش هستند، بنابراین یک درخت صندل معمولاً زمانی که زمان برداشت فرا می رسد از ریشه کنده می شود، با فرآیندهای اضافی برای جدا کردن چوب صندل از چوب درخت میزبان خود است.

درخت چوب صندل واقعی

درخت چوب صندل واقعی تا ارتفاع حدود 10 متر (33 فوت) رشد می کند. دارای برگهای چرمی به صورت جفت، هر یک در مقابل یکدیگر روی شاخه. و تا حدی انگلی روی ریشه سایر گونه های درختی است. درخت و ریشه هر دو حاوی روغن معطر زرد رنگی به نام روغن چوب صندل هستند که بوی آن برای سال ها در محصولاتی مانند جعبه های تزئینی، مبلمان و فن های ساخته شده از چوب صندل باقی می ماند. این روغن از تقطیر چوب با بخار آب بدست می آید و در عطرها، صابون ها، شمع ها، عودها و داروهای عامیانه استفاده می شود.

درخت سلطنتی

داستان تاریخ بشر را می توان از طریق چوب صندل بیان کرد. هزاران سال است که به دلیل خواص دارویی و معطرش مورد احترام بوده است و به دوران پادشاهان و فرهنگ های باستانی بازمی گردد.

در سال 1792، فرمانروای میسور، تیپو سلطان، چوب صندل هندی بومی میسور را “درخت سلطنتی” اعلام کرد. در میسور، چوب صندل و روغن آن را معادل طلا می دانستند و هنوز هم می دانند.

امروزه دومین چوب با ارزش جهان است. اما چه چیزی آن را اینقدر ارزشمند می کند؟

بررسی خواهیم کرد که چیست، چرا اینقدر ارزشمند و کاربردهای فراوان آن دارد.

موارد استفاده چوب صندل

در سیستم‌های پزشکی آیورودا، چین و تبت، روغن آن برای درمان انواع بیماری‌ها از سرماخوردگی و تب تا مشکلات کبد و کیسه صفرا استفاده شده است. همچنین در رایحه درمانی برای کمک به آرامش و خواب استفاده می شود.

از گذشته در مراسم مذهبی و طب سنتی، سابقه استفاده طولانی در عطر و زیبایی دارد.

روغن و خمیر آن هزاران سال است که در عطرسازی عربی و هندی استفاده می شود. این عطر به عنوان یک عطر شرقی، بخشی از خانواده رایحه های عجیب و غریب و مجلل در نظر گرفته می شود. روغن آن نه تنها گرمای لذیذ و تند را به عطر اضافه می کند، بلکه یک تثبیت کننده چشمگیر است که می تواند قسمت هایی از عطر را که در غیر این صورت به سرعت تبخیر و محو می شوند، تثبیت کند.

روغن و پودر چوب صندل به دلیل خواص زیبایی که دارد مورد توجه است. روغن چوب صندل یک قابض طبیعی است، بنابراین اغلب در تونرها، پاک کننده ها و مرطوب کننده ها برای مدیریت پوست چرب و کاهش ظاهر منافذ استفاده می شود. پزشکان آیورودا از روغن چوب صندل و ماسک های مبتنی بر پودر برای کمک به مدیریت آکنه و سیاهی زیر چشم استفاده می کنند

sandal wood

بررسی اجمالی

اسانس آن در بسیاری از عطرها و خوشبو کننده های هوا مثل اسانس ها و عودها یافت می شود. این یک عطر کلاسیک از یک درخت ارزشمند است. اما ارزش روغن چوب صندل ممکن است فراتر از بو باشد. چوب صندل ممکن است برخی از مزایای سلامتی را نیز ارائه دهد.

چوب صندل و اسانس آن در زمینه طب جایگزین ارزشمند هستند. به طور سنتی برای کمک به درمان انواع شرایط استفاده می شود. بسیاری از کاربردهای سنتی آن از نظر علمی آزمایش نشده اند، اما برخی تحقیقات نشان می دهد که ممکن است به درمان برخی از مشکلات سلامتی کمک کند.

فواید چوب صندل

برخی از مطالعات این ایده را تایید کرده اند که دارای مزایای سلامتی است. به عنوان مثال، تحقیقات نشان می دهد که چوب صندل ممکن است کمک کند:

1.ضد التهاب

2.مدیریت اضطراب

3.پشتیبانی از بهبود زخم

4.محافظت در برابر سرطان پوست

5.مبارزه با باکتری ها

  • ضد التهاب

ممکن است با تغییر سیگنال‌های سلولی در بدن، اثرات ضد التهابی داشته باشد. شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه چوب صندل ممکن است به کاهش التهاب در مورد اختلالات پوستی مانند پسوریازیس و درماتیت آتوپیک کمک کند.

  • اضطراب

یک مطالعه منبع معتبر روی 87 زن که تحت بیوپسی سینه قرار گرفتند نشان داد که رایحه درمانی اسطوخودوس، چوب صندل و نعناع پرتقالی به کاهش اضطراب آنها کمک می کند. سطوح اضطراب اولیه آنها، و همچنین سطوح اضطراب آنها پس از رایحه درمانی، خود گزارش شد.

مطالعه دیگری روی 32 نفر در وین، اتریش، از شرکت کنندگان در مورد استنشاق روغن اسطوخودوس و چوب صندل انجام شد. این مطالعه نشان داد که سطح فشار خون شرکت کنندگان پایین تر بود و سطح کورتیزول در بزاق آنها پس از رایحه درمانی کمتر بود.

  • التیام زخم

محققان دانشگاه Ruhr-Universität Bochum در آلمان دریافتند که سلول های پوست حاوی گیرنده های بویایی برای چوب صندل هستند. هنگامی که آنها این گیرنده ها را فعال کردند، به نظر می رسید که رشد سلول های پوست را تقویت می کند.

  • سرطان پوست

مطالعه ای که در آرشیو بیوشیمی و بیوفیزیک گزارش شده است نشان می دهد که ترکیبی که در روغن چوب صندل یافت می شود ممکن است به مبارزه با سرطان پوست کمک کند. این ترکیب α-سانتالول نام دارد. برخی از مطالعات نشان داده اند که این جزء می تواند به ترویج مرگ سلولی سلول های سرطانی کمک کند.

انواع چوب صندل

انواع مختلفی از درختان صندل برای اهداف مختلف استفاده می شود. تیره اصلی آن سانتالوم است و از خانواده دارواش است

دو نوع اصلی چوب صندل “واقعی” و همچنین انواع مهم دیگر وجود دارد، از جمله:

چوب صندل سفید / هندی / استرالیایی / هاوایی / فیجی/ قرمز

رایحه چوب صندل

دسته بویایی : چوب و مشک

مشخصات بو: چوب شرقی، شیری، نرم، محکم که دارای عطر و بوی دلپذیر است.

خرید آنلاین انواع عودها  و اسانس ها از فروشگاه پارت گالری

 

آیا امتحان این کالا را به دیگران نیز پیشنهاد می کنید؟



نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0