دانلود اپلیکیشن پارت گالری

مزایای مدیتیشن با شمع

مزایای مدیتیشن با شمع

مدیتیشن شمع یک تکنیک مدیتیشن ساده است که در آن بینایی و توجه خود را بر روی شعله شمع برای مدت زمان مشخصی متمرکز می کنید. شعله شمع رمز و رازی در خود دارد. به راحتی جلب توجه می کند. سوسو می زند، شکلش را تغییر می دهد، هاله تولید می کند و چندین رنگ را نمایش می دهد. همه اینها ذهن را مجذوب می کند، توجه را به خود جلب می کند و ذهن را در حالت آرامش قرار می دهد.

چندین مزایای مدیتیشن با شمع

  • این تکنیک به شما کمک می کند تا ذهن خود را آرام کنید.
  • این یک تمرین عالی برای آموزش ذهن برای تمرکز و تمرکز بر روی یک شی یا فکر منفرد مطابق با اراده شما است. بهبود تمرکز می تواند در هر زمینه ای از زندگی به شما کمک کند.
  • مزیت دیگر آرامش جسمی و روحی است.
  • آرامش درونی و گاهی اوقات حتی نوعی آگاهی تغییر یافته را تجربه خواهید کرد.
  • همه می توانند از این تکنیک بهره ببرند، نه فقط افرادی که مدیتیشن می کنند. دانش‌آموزان، افراد تجاری، ورزشکاران، کارگران در هر منطقه و افراد در هر سنی آن را مفید خواهند یافت.
  • همانطور که قبلاً گفته شد، مدیتیشن شمع یا همان طور که برخی آن را خیره می‌کنند، یک تکنیک عالی برای تمرکز ذهن و آرام کردن آن است. با این حال، به خصوص به عنوان مبتدی، در انجام تمرینات زیاده روی نکنید و مراقب باشید که چشمان خود را خسته نکنید.
  • همانطور که گفتم 5 دقیقه در ابتدا کافی است. لازم نیست در مورد زمان دقیق باشید. وقتی احساس کردید 5 دقیقه گذشته است، مراقبه را کنار بگذارید و سپس شعله شمع را خاموش کنید.

نحوه انجام مدیتیشن با شمع

نحوه انجام مدیتیشن با شمع

اکنون زمان آن است که نحوه تمرین این تکنیک مدیتیشن با شمع را توضیح دهیم، در اینجا مراحلی وجود دارد که باید دنبال کنید. 1.شمع روشن کنید، هر نوع شمعی  شکل و اندازه مهم نیست. 2.نور اتاق را کم کنید تا شعله شمع برجسته شود. 3.شمع را روی میز بگذارید و روی صندلی جلوی آن بنشینید. اگر شمع را هم سطح چشم خود قرار دهید راحت تر خواهد بود. اگر ترجیح می دهید به صورت ضربدری روی زمین بنشینید، شمع را جلوی خود روی زمین بگذارید. 4.شمع را در فاصله 50 سانتی متری خود قرار دهید. 5.مراقب باشید که با کمر صاف بنشینید. 6.چند نفس عمیق و آهسته بکشید. 7.برای چند لحظه بدن خود را شل کنید و هر گونه تنش را در آن کاهش دهید. 8.حالا توجه خود را روی شعله شمع متمرکز کنید. این تمام کاری است که باید انجام دهید. فقط به شعله نگاه کنید که سوسو می زند و شکل و رنگ آن تغییر می کند. 9.سعی کنید بینایی و توجه خود را فقط روی شعله شمع نگه دارید بدون اینکه به چیز دیگری فکر کنید یا به چیز دیگری در اتاق نگاه کنید. کافی است تمام توجه خود را در شعله شمع غوطه ور کنید. 10.اگر گرفتار فکر کردن به افکار نامرتبط شدید، ذهن خود را به شمع برگردانید. 11.اگر احساس کردید که باید پلک بزنید، پلک بزنید. چه مدت باید این تکنیک را تمرین کنید؟ با 5 دقیقه در روز شروع کنید و به تدریج زمان را به 10 دقیقه در روز افزایش دهید تا راحت تر شود احتمالاً متوجه خواهید شد که هر چقدر هم که سعی کنید روی شعله تمرکز کنید، به طور مکرر، چشمان و ذهن شما پس از مدتی دور می شوند. متوجه خواهید شد که افکار مختلف سعی در جلب توجه شما دارند، تمرکز شما را به هم می ریزند و باعث می شوند که نگاه کردن به شعله را فراموش کنید این خوب و طبیعی است. با بهبود تمرکز شما، نادیده گرفتن حواس‌پرتی‌ها و مزاحمت‌ها آسان‌تر می‌شود به این نکته توجه داشته باشید: برای برخی از افراد این نوع مدیتیشن بسیار آسان است، زیرا وقتی روی یک «چیز» فیزیکی به جای یک مانترا تمرکز می‌کنند، راحت‌تر می‌توانند افکار را رها کنند برای دیگران، این مدیتیشن می تواند کمی چالش برانگیز باشد – بله، گاهی اوقات باز نگه داشتن چشمان خود و تمرکز روی یک شمع بدون پلک زدن یا آب دادن آنها دشوار است. با این حال، با کمی تمرین، اکثر مردم متوجه می شوند که به تدریج با این نوع مدیتیشن چشم باز بسیار راحت می شوند یک چیز مطمئن است، این مدیتیشن یک راه فوق العاده برای بهبود مهارت های تمرکز شما است و اگر به درستی تمرین شود می تواند شما را به یک حالت عمیق مراقبه هدایت کند.

افزایش عملکرد و تمرکز

یکی دیگر از مزایای مدیتیشن با شمع: ساینی می گوید که در افرادی که مشکل تمرکز دارند متوجه حرکت مداوم چشم می شود. او می گوید: «این نشانه یک ذهن ناآرام است. “نگاه به شمع شامل تمرکز است.” او می‌گوید این همچنین می‌تواند وسیله‌ای برای آموزش و بهبود تمرکز باشد.  

تاریخچه مدیتیشن با شمع

مدیتیشن با شمع ریشه در تمرینات یوگای هند باستان دارد. بر اساس یک مقاله تحقیقاتی منبع معتبر در سال 2018، نویسندگان متن به تمرین‌کنندگان دستور می‌دهند که آرام باشند و «به طور پیوسته به یک نقطه کوچک نگاه کنند، تا زمانی که چشم‌ها پر از اشک شوند». آنها معتقد بودند که می تواند به درمان بیماری های چشم کمک کند. اکنون، پس از خواندن دستورالعمل ها و یادگیری نحوه انجام مدیتیشن با شمع، زمان شروع تمرین آن است. همچنین برای انتخاب شمع می توانید به فروشگاه پارت گالری سر بزنید و با یک کلیک خرید خود را انجام دهید.

آیا امتحان این کالا را به دیگران نیز پیشنهاد می کنید؟



نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0