دانلود اپلیکیشن پارت گالری

سنگ رز کوارتز و خواص آن

سنگ رز کوارتز و خواص آن Rose quartz stone

 

سنگ رز کوارتز چیست؟

گفته می شود که استفاده از سنگ رز کوارتز به 7000 سال قبل از میلاد برمی گردد. همچنین ادعا شده است که:

 

  • زنان مصری و رومی از ماسک های صورت کوارتز رز برای پاکسازی پوست و جلوگیری از چین و چروک استفاده می کردند.
  • امروزه رز کوارتز اغلب به عنوان جواهرات، برای مدیتیشن یا به عنوان تزئین در خانه ها یا فضاهای اداری استفاده می شود.
  • رز کوارتز یک سنگ صورتی کم رنگ است که بخشی از خانواده کریستال کوارتز است.
  • انواع صورتی عمیق تر سنگ گاهی اوقات کوارتز رز توت فرنگی نامیده می شود. انواع کوارتز رز اسطوخودوس به رنگ بنفش کم رنگ هستند.

 

سنگ رز کوارتز یک ماده معدنی است که عمدتاً از مولکول های دی اکسید سیلیکون تشکیل شده است که معمولاً در حدود 752 درجه فارنهایت تا 1292 درجه فارنهایت (400 درجه سانتی گراد تا 700 درجه سانتی گراد) تشکیل می شود. این کریستال را می توان در سراسر ایالات متحده، استرالیا، برزیل، ماداگاسکار، آفریقای جنوبی، هند، سوئد و آلمان یافت.

 

کریستال رز کوارتز: معنی، شفا و نحوه استفاده

برخی از مردم معتقدند کریستال رز کوارتز ممکن است به تقویت درک در روابط عاشقانه و حمایت از آرامش کمک کند. اما بیشتر ادعاها حکایتی است. کریستال رز کوارتز هزاران سال است که در فرهنگ های سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته اند. کاربردهای آنها شامل شفا، مدیتیشن، محافظت و الهام خلاقانه بوده است. یکی از محبوب ترین کریستال ها رز کوارتز است.

 

خواص درمانی سنگ رز کوارتز

در حالی که هیچ شواهد علمی مبنی بر اینکه کریستال رز کوارتز فوایدی برای سلامتی دارند وجود ندارد، اما هنوز معمولاً برای اهداف درمانی استفاده می شوند. کوارتز رز شاید بیشتر به دلیل سنگ عشق بی قید و شرط شناخته شده است. برخی معتقدند که این ارتعاش قوی از خود ساطع می کند:

  • عشق
  • شادی
  • شفای عاطفی

 

کیت برچ، شفادهنده کریستال و استاد ریکی، مالک KSC Crystals، می گوید: «رز کوارتز یک کریستال شفابخش قوی است. رنگ صورتی ملایم، ملایم و تقریبا پاستلی آن نشانه خوبی از رایج ترین خاصیت آن است: عشق خالص. این سنگ هم عشق دادن است و هم عشق گرفتن.»

 

همانطور که توس می گوید، بسیاری معتقدند که رز کوارتز باعث تشویق ویژگی های عشق می شود. با این حال، توجه به این نکته مهم است که تحقیقات کافی برای حمایت از این ادعاها در مورد کریستال ها وجود ندارد. در واقع، شواهد بسیار کمی برای حمایت از مزایای کریستال ها وجود دارد.

 

اعتقاد بر این است که رز کوارتز دارای ویژگی های شفابخش قدرتمندی است که ممکن است برای سلامت جسمی و روحی مفید باشد. برخی گفته اند که سنگ رز کوارتز می تواند:

 

  • مشکلات رابطه را درمان کند
  • ترویج درک متقابل
  • القای نگرش شفقت و مهربانی

همچنین اعتقاد بر این است که می تواند احساسات زیر را تقویت کند:

  • صلح
  • آرام
  • عشق به خود

برچ توضیح می دهد: «کوارتز رز عمدتاً کریستالی از عشق بی قید و شرط است که با باز کردن چاکرای قلب، شفای عمیق را برای قلب به ارمغان می آورد. پس از دستیابی به حالت عمیق تری از آرامش، سکون و آرامش حاصل می شود که در نهایت به آرامش کامل منجر می شود و احساس شادی و رضایت را تشویق می کند.

همچنین اعتقاد بر این است که رز کوارتز فوایدی برای سلامت جسمانی دارد، به ویژه هنگامی که آن را پوشیده یا روی بدن حمل کنید.

 

سنگ رز کوارتز

 

نحوه استفاده از سنگ رز کوارتز

می توانید از رز کوارتز به روش های مختلفی استفاده کنید، از جمله:

  • از جمله آنها در مناسک
  • پوشیدن آنها بر روی بدن خود
  • آنها را زیر بالش خود قرار دهید
  • خانه خود را با آنها تزئین کنید
  • قرار دادن آنها در یک محراب یا فضای مقدس
  • هنگام مدیتیشن آنها را در آغوش بگیرید
  • آنها را به روال زیبایی خود اضافه کنید

 

در خانه ی شما

ممکن است دوست داشته باشید یک کریستال رز کوارتز را در فضای خانه یا محل کار خود یا در یک محراب خاص یا فضای مقدس قرار دهید. برچ ادعا می کند: «قرار دادن یک تکه رز کوارتز در مرکز خانه یا آپارتمان شما باعث افزایش شفقت و شفای قلب برای کل خانواده می شود.

 

فواید سنگ رز کوارتز

هر گونه مزایای فرضی رز کوارتز کاملاً حکایتی است. هیچ شواهد علمی وجود ندارد که نشان دهد کریستال‌های کوارتز رز فوایدی فراتر از آنچه توسط دارونما ارائه می‌شود، دارد.

 

با این حال، کریستال ها ممکن است بخش مهمی از اقدامات فرهنگی، معنوی و شفابخش برای بسیاری از افراد باشند.

 

عشق به خود

در میان شفا دهندگان کریستال اعتقاد بر این است که رز کوارتز می تواند احساس عشق به خود را افزایش دهد.

توس توضیح می‌دهد: «کوارتز رز ممکن است برای تعادل سلامت عاطفی، رفع انسدادهای عاطفی و متعادل کردن چاکراهای دیگر استفاده شود. هنگامی که عشق خالص را در درون خود تشخیص دادید و احساس کردید، این انرژی خالص عشق همان چیزی است که اطرافیان شما احساس می کنند و می بینند و مهمتر از همه، واکنش آنها به آن است.

 

مراقبه

برخی از افراد استفاده از رز کوارتز را در حین مدیتیشن توصیه می کنند.

 

توس ادعا می کند: “در مدیتیشن، ارتعاش بالای رز کوارتز نه تنها برای شما، بلکه برای سیاره نیز مفید است.” “اتصال به رز کوارتز با مدیتیشن شما را قادر می سازد تا به آن احساس سعادت، عشق به خود و سکون برسید.”

 

هنگام مدیتیشن با رز کوارتز، توس توصیه می کند که در حین پایان تمرین از کریستال تشکر کنید.

 

Rose quartz for skin

 

برای پوست

برخی معتقدند که کوارتز رز ممکن است برای پوست مفید باشد.

 

برچ ادعا می کند: برای پوست، رز کوارتز می تواند به عنوان اکسیر ساخته شده با خیساندن کریستال در آب در طول شب، در صورت امکان در نور مهتاب استفاده شود تا انرژی ها را برای حداکثر سود شارژ کند. این می تواند به عنوان شستشوی صورت برای پوست های حساس یا کاهش علائم چین و چروک و داشتن پوستی شفاف تر و جوان تر استفاده شود.

 

برای دسترسی آسان به مقالات بیشتر می توانید روی عبارت زیر کلیک کنید:

“مقالات پارت گالری”

 

آیا امتحان این کالا را به دیگران نیز پیشنهاد می کنید؟



نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0