دانلود اپلیکیشن پارت گالری

musk incense خواص عود مشک

خواص و رایحه عود مشک

تاریخچه مشک به قرن‌ها قبل برمی‌گردد و در میان خانواده‌های سلطنتی و مذاهب به طور یکسان از احترام بالایی برخوردار است. مشک به دلیل خاصیت تقویت کنندگی آن معمولاً در عطرها استفاده می شد. در دوران گذشته، مشک را از غده ای از گوزن مشک نر استخراج می کردند و آن را به یک کالای کمیاب و گران قیمت تبدیل می کردند. حتی گفته می شود که اسکندر مقدونی به این عطر علاقه داشت. جذابیت و احترام مشک در عطرسازی حتی امروز هم بی نظیر است.

 

عود مشک علاوه بر خاصیت مغناطیسی بویایی، فواید زیادی نیز دارد. شناخته شده ترین فواید معنوی آن محافظت در برابر انرژی های مضر، روشنگری معنوی و تحریک عاشقانه است. قبل از اینکه به فواید آن بپردازیم، بیایید تاریخچه بخور مشک و نحوه ساخت آن را درک کنیم.

 

عودهای مشک از چه چیزی ساخته شده اند و چه بویی دارند؟

تا دهه 1980، مشک تنها از غده مقعدی آهوهای مشک نر استخراج می شد. دروگرها این غده را یا از گوزن های مرده یا با شکار آنها حذف کردند. آنها آن را در آفتاب خشک می کردند، جایی که دانه دانه می شد. به عنوان آخرین مرحله، دروگرها غلاف مشک را ماه ها یا سال ها در الکل خیس می کردند و پس از آن عطر مشک آماده استفاده می شد. شکارچیان غیرقانونی برای برآورده کردن تقاضای جهانی، گوزن مشک را بیش از حد شکار می‌کردند که منجر به خطر انقراض این حیوان شد. شکار و کشتن این حیوانات در حال حاضر ممنوع است.

 

امروزه چوب های بخور مشک از مواد مصنوعی یا گیاهانی تهیه می شود که عطرهای مشک دار تولید می کنند. مشک رایحه ای عمیق، چوبی، شیرین و خاکی دارد. بسیاری از مردم بوی مشک را بوی پوست ما توصیف می کنند.

 

در اینجا 4 مزیت محبوب عود مشک وجود دارد

  1. در کاهش استرس مفید است

عود مشک برای القای آرامش بسیار مورد توجه قرار می گیرد. هنگام استشمام، عطر مشک خاکی به مغز هشدار می دهد تا هورمون های استرس تولید شده توسط بدن را کاهش دهد. بوی مشک همچنین تولید سروتونین را افزایش می دهد، هورمونی که مسئول احساس شادی، شادی و گرما است. اگر از اعصاب پریشان هستید یا در محیطی پر بار هستید، استشمام رایحه تقویت‌کننده عود مشک شما را آرام می‌کند و تنش را در اتاق پراکنده می‌کند.

 

  1. انرژی معنوی را پاک و محافظت می کند

بخور مشک دارای خواص پاک کنندگی و محافظتی شدید است. عود مشک می تواند انرژی های مسدود شده در بدن و روح شما را پاک کند. این عطر روحیه شما را روشن می کند و به شما کمک می کند فقط انرژی های مثبت و با طراوت را جذب کنید. از سوی دیگر، انرژی های مخرب و منفی ممکن است به بدن یا خانه شما راه پیدا کنند. چنین انرژی‌هایی نیاز به طرد و نیروی محافظ برای قفل کردن آنها دارند.

 

  1. تمرکز در مدیتیشن را بهبود می بخشد

بخور مشک می تواند لایه های عمیق و پایدار تمرکز را القا کند. از آنجایی که بخور مشک خاصیت تسکین دهنده دارد، ذهن به راحتی از دنیای بیرون جدا می شود و عمیق تر با درون درگیر می شود. رایحه دودی و ناپدید عود مشک نیز به ارتباط با قدرت های الهی کمک می کند. استنشاق دود بخور مشک می‌تواند به شما کمک کند تا بیشتر کاوش کنید و با انرژی‌های معنوی بالا تعامل داشته باشید و جلسات مدیتیشن شما را قوی‌تر و سازنده‌تر کند. به یاد داشته باشید که دفعه بعد که قصد دارید تمرکز عمیقی برای هر جلسه خود اندیشی یا مراقبه ایجاد کنید، چوب های بخور مشک را بسوزانید.

 

  1. خوشبو کننده قوی

عود مشک رایحه ای متصاعد می کند که قرن ها انسان ها را مجذوب خود کرده است. مشک یک نت پایه در عطرهای لوکس در سراسر جهان است زیرا می تواند برای ساعت های طولانی معطر بماند. علاوه بر این، رایحه مشک تیز و تمیز است، یعنی سنگین و سردرد نیست. تازه است و شفافیت کریستالی را به حواس بویایی القا می کند. فرض کنید می خواهید لباس، خانه یا خودتان بوی عود مشک روشن، تمیز، تازه و طبیعی بدهد. دود بخور را به طور مکرر از روی لباس، خود و محیط اطراف رد کنید تا بوی آن برای ساعت ها باقی بماند.

 

Hibiscus Abelmoschus یک درختچه علف های هرز استوایی است که بومی هند و اکوادور است که به دلیل دانه های معطر آن ارزشمند است. مشک دانا یکی از اقوام نزدیک به بامیه (بامیه، انگشت زنانه بهندی و غیره)، یک محصول باغبانی محبوب است. در هند، سطح زیر کشت دانه مشک با صادرات بذر به فرانسه، آلمان، ژاپن، سنگاپور، اسپانیا برای استفاده از آن به عنوان روغن معطر به سرعت در حال افزایش است. تولیدکنندگان داروی هندی در حال معرفی داروهای گیاهی جدید حاوی مشک برای استفاده دارویی هستند.

 

musk incense عود مشک

ترکیبات معطر اصلی: آمبرتالید، فارنسیل های مختلف (ترانس و سیس)، ترانس فارنسول.

 

خواص معطر / دارویی: ضد عفونی کننده، ضد اسپاسم، ضد عفونی کننده، تقویت کننده جنسی، دئودورانت

 

رز مشک هیمالیا (Rosa Muschato) : گونه دیگری است که حاوی همان ترکیبات معطر است، البته در مقدار بسیار کمتر.

 

تهیه عود مشک

برای تهیه بخور مشک، ریشه های زردچوبه مشک خشک (Curcuma Aromatica Salisb) را با رزین های دیگر آسیاب می کنند و روی آن را با روغن خالص مشک که از دانه های گل خطمی مشک (Hibiscus Abelmoschus) به دست می آید، می پوشانند.

 

زردچوبه وحشی، زردچوبه مشک یا کاستوری کتو که در مناطق قبیله‌ای جنگل‌های بارانی استوایی جنوب هند شناخته می‌شود، همچنین حاوی اجزای معطری مشابه مشک مالو است که عطری مشابه تولید می‌کند. اصطلاح عمومی “کاستوری” در بسیاری از زبان های هندی مترادف با ماسک است.

 

تنظیم دقیق عطر با افزودن مقادیر کالیبره شده اسانس مشک خالص به مخلوط بخور انجام می شود.

 

مخروط های بخور چگونه کار می کنند؟

بیایید ابتدا مخروط های بخور و تفاوت آن با چوب بخور را درک کنیم. مخروط های بخور مواد مثلثی ضخیم هستند که در رایحه های مختلف ساخته می شوند. استفاده از آن‌ها آسان‌تر است، زیرا خاکستر را پخش نمی‌کنند و عطر قدرتمندی را منتشر می‌کنند. مخروط های بخور مشک هم برای مراسم سنتی و هم برای جشن های مدرن مناسب است.

 

چهار مزیت جالب استفاده از مخروط بخور مشک

اضطراب و خستگی ذهنی را برطرف می کند

مشک فورا اعصاب را آرام می کند و استرس را از بین می برد. این یک ضد تهوع موثر برای اضطراب است، خواه ناشی از کار یا خستگی معمول باشد. علاوه بر این، با بوی جذاب خود، محیط را آرام می کند و ذهن شما را برای روز جدید جهت می دهد. رایحه شفابخش آن بلافاصله شما را سرشار از خوش بینی و نشاط می کند.

 

یک تجربه آروماتراپی الهی را ارائه می دهد

ماسک یک تجربه آروماتراپی بی عیب و نقص را ارائه می دهد. هم بر جسم و هم بر روان اثر درمانی دارد. علاوه بر این، این مخروط‌های بخور برای سفر مناسب هستند و می‌توان آن‌ها را برای یک جلسه رایحه‌درمانی سریع در هر جایی حمل کرد. به شما انرژی فوری و دیدگاهی مبتکرانه نسبت به زندگی القا می کند.

 

بهزیستی کلی را بهبود می بخشد

این عطر باستانی از اهمیت فرهنگی زیادی در سراسر جهان برخوردار است. در مراسم و آیین های سنتی استفاده می شود. سوزاندن این بخور، فضای مقدسی ایجاد می کند که به شما کمک می کند مراقبه کنید و با درون خود ارتباط برقرار کنید. بهزیستی کل نگر و جوی روحی پر از شادی را القا می کند.

 

سم زدایی قوی

مشک یک عامل لکه دار بی بدیل است. هاله ای کاریزماتیک دارد که بر منفی گرایی غلبه می کند. شما می توانید برای تمیز کردن خانه، محل کار و یا هر فضای دیگری نور را روشن کنید. علاوه بر این، یک خوشبو کننده هوا قوی است که به طور دلپذیری بر جو تأثیر می گذارد. بوی تصفیه کننده آن نیز به پاکسازی کریستال و التیام چاکرا کمک می کند.

 

مشک یک هم افزایی منحصر به فرد از سهولت و لذت را ارائه می دهد. این به شما امکان می دهد جذابیت و سعادت بی نظیری را احساس کنید. اکنون که فواید باورنکردنی آن را می دانید، زمان آن رسیده است که زندگی روزمره خود را برای بهتر شدن بهبود بخشید. آیین ها و سنت های جشن خود را با مخروط های بخور مشک شادتر کنید!

 

برای تهیه عود مشک می توانید یک سر به فروشگاه آنلاین ما (پارت گالری) بزنید.

آیا امتحان این کالا را به دیگران نیز پیشنهاد می کنید؟



نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0