دانلود اپلیکیشن پارت گالری

خاصیت آب در کاسه تبتی

 

 

خاصیت آب در کاسه تبتی

در فرهنگ های باستانی شرقی، اعتقاد بر این است که صدا و ارتعاشات می تواند به پاکسازی و جوان سازی بدن و ذهن کمک کند و در نتیجه سلامت و تندرستی را بهبود بخشد. چنین صداها و ارتعاشاتی را می توان توسط سازهای مختلف از جمله کاسه تبتی ایجاد کرد.

برخی از تمرین‌کنندگان نیز معتقدند که می‌توان کیفیت آب را با شارژ کردن آن با استفاده از ارتعاشات ایجاد شده توسط نواختن کاسه تبتی بهبود بخشید. در این پست، تمرین شارژ آب با استفاده از کاسه تبتی را بررسی می کنیم.


مزایای شارژ آب با استفاده از کاسه تبتی

خاصیت آب در کاسه تبتی: هنگامی که یک کاسه تبتی نواخته می شود، حرکت صدا و ارتعاشاتی ایجاد می کند که در سراسر کاسه طنین انداز می شود. هنگامی که آب را داخل کاسه می ریزید و آن را بازی می کنید، آب شروع به ارتعاش می کند و امواج و قطرات ایجاد می کند که منظره ای دیدنی است.

یک دست کاسه را در دست دارد، دست دیگر چوب را گرفته که دور لبه می چرخد.

به ویژه، هنگامی که کاسه را با مالش لبه آن با چوب بازی می کنید، با حرکت امواج صوتی در آب، آب داخل کاسه با ارتعاشات طنین انداز می شود. این خود را در یک حرکت موج دار نشان می دهد و قطرات آب شروع به جهش از آب می کنند. این اتفاق صدایی ملایم اما مسحورکننده شبیه قطرات باران و موج های آب تولید می کند.

گوش دادن به صداهایی که ارگانیک و طبیعی هستند، مانند رزونانس تولید شده توسط آب در یک کاسه آواز، می تواند بسیار آرامش بخش باشد و به کاهش سطح استرس کمک کند. مطالعات نشان داده‌اند که صداهای طبیعت به بدن کمک می‌کنند تا پاسخ سمپاتیکی را که باعث واکنش «جنگ یا گریز» می‌شود، کاهش دهد و پاسخ پاراسمپاتیک را افزایش دهد که به آرامش و عملکرد بدن در شرایط عادی کمک می‌کند.

علاوه بر این، برخی از تمرین‌کنندگان معتقدند که نوشیدن یا تمیز کردن خود با آبی که با استفاده از کاسه تبتی شارژ می‌شود، می‌تواند فواید شفابخش ویژه‌ای را برای بدن فراهم کند. این از اعتقاد برخی از تمرین‌کنندگان ناشی می‌شود که می‌توان از کاسه‌های آواز برای شارژ کردن اجسام و القای انرژی و خواص صدا به آن‌ها استفاده کرد. صدا می تواند ظرفی از انرژی باشد که دارای ویژگی های شفابخش و احیا کننده است.

برخی از تمرین‌کنندگان همچنین بر این باورند که خاصیت آب در کاسه تبتی یعنی همان آبی که با کاسه تبتی شارژ می‌شود نه تنها برای انسان، بلکه برای گیاهان نیز مفید است. می توانید پس از پایان جلسه مدیتیشن، آب کاسه خود را در گیاهان گلدانی خود بریزید. برخی از تمرین‌کنندگان معتقدند که گیاهان ارتعاشات مثبت را جذب می‌کنند که به رشد آنها کمک می‌کند.

 

کاسه تبتی Tibetan bowel



چگونه آب در کاسه تبتی را شارژ کنیم

شارژ کردن آب با استفاده از کاسه تبتی بسیار آسان است، شارژ و خاصیت آب در کاسه تبتی توصیه می شود به اندازه ای آب بریزید که تا نصف ظرفیت کاسه پر شود. مراقب باشید که آب زیادی در کاسه خود نریزید، در غیر این صورت ممکن است در نواختن کاسه آواز با مشکل مواجه شوید زیرا ممکن است به طور مداوم بریزد. انجام این کار همچنین ممکن است صدای کاسه شما را قطع کند و لرزش را کاهش دهد.

دو روش برای شارژ آب با استفاده از کاسه آواز شما وجود دارد که این دو روش را می توان در ترکیب با یکدیگر نیز اعمال کرد:

1)روش اول این است که چوب خود را بردارید و دور لبه کاسه حلقه کنید. پس از چند بار دور زدن لبه، به زودی امواج صوتی روی سطح آب قابل مشاهده است. تشدید حرکت چرخشی در اطراف لبه باعث بیرون آمدن قطرات می شود.

هرچه حرکت چرخشی در اطراف لبه کاسه شدیدتر باشد، بیشتر خواهید دید که الگوهایی در آب ظاهر می شوند. پس از گذشت زمان کافی، باید به نقطه ای برسید که آب ناپایدار شود و قطرات شروع به تشکیل شدن کنند و در مرکز کاسه معلق شوند یا از سطح آب بپرند.

2)روش دوم شارژ کردن آب با استفاده از کاسه آواز، ضربه زدن به لبه کاسه با چوب است. این باعث ایجاد الگوهایی در سطح آب می شود و از طریق نقاط گره ای که در آن امواج صوتی ظاهر می شوند قابل مشاهده خواهد بود. نقطه اول محل برخورد پتک به کاسه است و نقطه دوم دقیقا مخالف نقطه اول است. نقطه سوم و چهارم در دو نقطه ای قرار می گیرند که نقطه اول و دوم در نیمه راه به هم می رسند.

صدای تولید شده در حین وجود آب در داخل کاسه می تواند برای بدن بسیار مفید باشد. با این حال، باید در مورد نوشیدن آبی که در کاسه آواز شما ذخیره شده است، احتیاط کنید. در برخی موارد، فلزات خاصی در کاسه تبتی شما می توانند به داخل آب نفوذ کنند که ممکن است آن را برای نوشیدن نامناسب کند.

مطالعات مختلفی برای توضیح علمی انجام شده است که  وقتی آب تحت تأثیر ارتعاشات کاسه های آوازخوان قرار می گیرد چه اتفاقی می افتد. علم نشان می دهد که امواج صوتی که در آب قابل مشاهده هستند اساساً زمانی ایجاد می شوند که طرفین کاسه در اثر ارتعاشات ناشی از نواختن کاسه آواز برانگیخته می شوند.

حالا که با خاصیت آب در کاسه تبتی آشنا شدین ما از شما دعوت می کنیم امروز کاسه تبتی خود را تهیه کنید. لینک خرید آنلاین  “کاسه تبتی در فروشگاه پارت گالری”



آیا امتحان این کالا را به دیگران نیز پیشنهاد می کنید؟



نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0