دانلود اپلیکیشن پارت گالری

نحوه پاکسازی رودراکشا

 rudraksha 
دانه های رودراکشا

چگونه رودراکشا را پاکسازی کنیم

دانه های رودراکشا که به عنوان “اشک شیوا” نیز شناخته می شود، نقش مهمی در زندگی معنوی دارد. هنگامی که به عنوان “مالاس” استفاده می شود یا در نماز استفاده می شود، گفته می شود که رودراکشا سلامتی (هم از نظر روحی و هم جسمی) را برای کاربر به ارمغان می آورد و به دفع ارواح شیطانی کمک می کند.

 

بدیهی است که برای به دست آوردن بهترین فواید از این اشیاء الهی، بسیار مهم است که به خوبی نگهداری و تمیز نگه داشته شوند. در اینجا نحوه انجام آن آمده است؛

 

نحوه پاکسازی رودراکشا

دانه‌های رودراکشا از درختی به نام Elaeocarpus Ganitrus می‌آیند و می‌توان آن‌ها را در مناطق کوهستانی مرتفع – عمدتاً در رشته‌های هیمالیا – یافت. به طور کلی، آنها بسیار قوی هستند، و – اگر به درستی نگهداری و پاکسازی شوند – می توانند در طول نسل ها منتقل شوند.

 

  • به عنوان یک شیء مقدس، هنگام تمیز کردن دانه های رودراکشا باید دقت و احتیاط کامل انجام شود. شما نمی توانید آن را فقط با کمی آب و صابون بشویید – این کار را نکنید!

 

در زیر، ما روند صحیح گام به گام را در مورد چگونگی تمیز کردن بهترین دانه‌های رودراکشا به اشتراک گذاشته‌ایم تا برای مدت طولانی دوام بیاورد و برکات خود را ادامه دهد.

 

نحوه مراقبت از رودراکشا

در پایان روز، دانه های رودراکشا هنوز هم محصولات گیاهی هستند. بنابراین هنگام انجام روش های پاکسازی رودراکشا باید عقل سلیم به کار گرفته شود.

 

مرحله 1) باز هم، آنها را در آب خیس نکنید. در عوض، چند دقیقه آنها را زیر آب جاری (ترجیحاً گرم) نگه دارید و به آرامی با انگشتان خود تکان دهید.

 

مرحله 2) آنها را به آرامی و در عین حال کاملاً با یک مسواک نرم تمیز کنید. موها را درست داخل نخلستان ها قرار دهید و تا آنجا که ممکن است کثیفی را از بین ببرید. باز هم، در اینجا از صابون یا مواد شوینده قوی دیگر استفاده نکنید – این مهم است.

 

مرحله 3) دانه ها را کاملا خشک کنید. برای خشک کردن می توانید از یک پارچه جاذب نرم یا دستمال کاغذی استفاده کنید. همچنین اگر برایتان مهم نیست که منتظر بمانید، می‌توانید آن‌ها را بگذارید تا خشک شوند.

 

مرحله 4) هنگامی که دانه ها کاملاً خشک شدند، کمی روغن زیتون خالص روی دانه ها بمالید. برای کمک می توانید از برس های نرم استفاده کنید.

 

به این ترتیب مهره های رودراکشا را به روش صحیح پاکسازی می کنید. مطمئن شوید که آنها را در مکانی تمیز و زمانی که استفاده نمی کنید نگهداری کنید.

همچنین، در اینجا یک نکته مفید وجود دارد: هر 3 تا 4 ماه یک بار، مطمئن شوید که کمی پودر کافور را روی دانه های رودراکشا بمالید، این به دور نگه داشتن حشرات کمک می کند.

 

نحوه نگهداری از رودراکشا

دانه های رودراکشا را می توان برای همه جنسیت ها پوشید و هیچ محدودیت سنی و رژیم غذایی نیز وجود ندارد. گفته می شود، مهره ها باید در هنگام رفتن به مراسم خاکسپاری برداشته شوند. همچنین از پوشیدن آنها در حین حمام کردن خودداری کنید زیرا قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آب می تواند در دراز مدت به آنها آسیب برساند.

 

 rudraksha دانه های رودراکشا

 

نحوه تمیز کردن رودراکشا

اکنون که می‌دانید چگونه مهره‌های رودراکشا را تمیز و نگهداری کنید، در اینجا یک پرسش متداول وجود دارد که در آن به برخی از نگرانی‌های رایجی که ممکن است داشته باشید اشاره می‌کنیم.

 

1) هر چند وقت یکبار باید مهره های رودراکشای خود را تمیز کنیم؟

زمان تمیز کردن ثابتی وجود ندارد. توصیه می کنیم دانه های رودراکشا را هر 1 تا 2 ماه یا زمانی که احساس می کنید نیاز به تمیز کردن دارند، تمیز کنید. به دلایل مسالمت آمیز، سعی کنید آنها را فقط در روزهای دوشنبه تمیز کنید، آن هم بین ساعت 10 صبح تا 12 بعد از ظهر.

 

2) وقتی آنها را نمی پوشم کجا باید آنها را نگه دارم؟

تا زمانی که محل نگهداری تمیز و به دور از ناخالصی ها باشد، مهم نیست که دانه های رودراکشا را در زمانی که استفاده نمی کنید در کجا نگهداری می کنید. با این حال، نگه داشتن آنها در اتاقی که معمولا در آن عبادت می کنید به طور طبیعی بهتر است زیرا به مهره کمک می کند انرژی مثبتی را که معمولاً در آنجا وجود دارد جذب کند.

 

3) آیا هنگام خواب از پوشیدن رودراکشا خودداری کنم؟

در حالی که هیچ محدودیتی برای پوشیدن رودراکشا در رختخواب وجود ندارد، بهتر است از این کار خودداری کنید زیرا ممکن است به طور تصادفی هنگام خواب به آنها آسیب برسانیم.

 

4) مهره های رودراکشا چقدر دوام می آورند؟

با فرض اینکه از آنها به خوبی مراقبت شود، مالای رودراکشا می تواند برای چندین دهه، حتی قرن ها دوام بیاورد. این باعث می شود آنها برای استفاده به عنوان میراث خانوادگی عالی باشند.

 

نتیجه گیری

همانطور که در پست «نحوه پاکسازی رودراکشا» ما دیدید، زمانی که اصول اولیه را بدانید، کار نسبتاً ساده است. نکاتی که در بالا برای تمیز کردن و پاکسازی رودراکشا به اشتراک گذاشته شد، کمک زیادی به آن می کند. همچنین کیت‌های تمیزکننده رودراکشا خاصی در بازار موجود است که می‌توانید برای به دست آوردن نتایج بهتر تمیز کردن از آنها استفاده کنید. در هر صورت، شکی نیست که با کمی عشق و مراقبت، دانه های رودراکشای شما می توانند برای مدت طولانی و طولانی به شما خدمت کنند و برکت دهند.

 

اگر می خواهید شما هم از این دانه های با ارزش رودراکشا داشته باشید می توانید آنلاین از پارت گالری خریداری کنید.

 

 

آیا امتحان این کالا را به دیگران نیز پیشنهاد می کنید؟



نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0