دانلود اپلیکیشن پارت گالری

خواص و رایحه عود زعفران

زعفران ، برچه گل کروکوس، اغلب ادعا می شود که گران ترین ادویه جهان است. به این ترتیب، با توجه به طعم تلخ برچه‌های زعفران، که ناشی از وجود پیروکروسین است، به‌عنوان نمونه‌ای برجسته از تمایل دیرینه مردم به رنگ‌های غذایی جذاب به‌نظر می‌رسد. عطر زعفران با کیفیت بالا اغلب به صورت بوی شیرین، گلی و تند توصیف می شود. گاهی اوقات، آن را با رایحه ای شبیه یونجه و نت فلزی نیز توصیف می کنند. زعفران از دیرباز به عنوان رنگ، دارو و همچنین به عنوان یک ماده آرایشی، عطرسازی استفاده می شده است. با این حال، به نظر می رسد که این ادویه در قرن نوزدهم (احتمالاً به دلیل هزینه آن) از بین رفته است، زیرا استفاده از آن به تعداد نسبتاً کمی از ظروف محدود شده است. با این حال، نشانه هایی از تجدید علاقه به این رنگ طبیعی با طیف وسیعی از خواص عملکردی بالقوه مفید وجود دارد که به کلاله و همچنین سایر قسمت های گیاه نسبت داده می شود. برای کمک به حفظ عطر و طعم، حداقل قرار گرفتن در معرض گرما در طول پخت و پز توصیه می شود.

 

Oud saffron عود زعفران خواص عود زعفران

4 فایده عود زعفران که ممکن است شما را شگفت زده کند

زعفران ادویه، لذیذ مقدس و رایحه ای شفابخش است! اما بخور زعفران چیست؟ و چرا در میان جوامع معنوی بسیار محبوب است؟ در ادامه بخوانید و در مورد “مزایای عود زعفران که ممکن است شما را شگفت زده کند” صحبت می کنیم.

بخور زعفران چیست؟

زعفران بیشتر به عنوان یک طعم دهنده غذایی پر جنب و جوش شناخته می شود که در غذاهای آسیایی و ایتالیایی محبوب است، اما فواید زیادی برای زعفران فراتر از طعم لذیذ آن وجود دارد.

این ادویه محبوب از “زعفران کروکوس“، یک گل یاس بنفش بزرگ و درخشان، منشأ آن در ایران یا بین النهرین می آید… با این حال، امروزه این شکوفه های چشمگیر در آب و هوای مدیترانه ای در سراسر جهان شکوفا شده اند.

بخور زعفران برای اولین بار در هند کشف شد، جایی که به یک ابزار پاکسازی محبوب تبدیل شد (بیشتر برای مکان های عبادت و مذهبی)، اما به دلیل خواص دارویی طبیعی آن، مانند توانایی آن در کاهش گرفتگی معده و تسکین استرس، سوزانده شد.

پس عود زعفران چیست؟

عود زعفران در اشکال مختلف از جمله چوب، مخروط، کلاف و موجود مورد علاقه ما، بخور طبیعی وجود دارد.

چوب بخور: چوب بخور یک راه حل آسان و ارزان برای بخور دادن است. آنها از ترکیبی از معطرهای معطر و پودرهای چوب قابل احتراق تشکیل شده اند که به شکل خمیر در می آیند. سپس دور یک چوب کوچک که معمولاً از بامبو ساخته می شود قرار می گیرد. چوب های بخور عطری قوی و مطبوع تولید می کنند، با این حال، اکثر چوب های موجود امروزه دارای مواد شیمیایی هستند که می توانند برای بدن مضر باشند. این امر در مورد مخروط ها و سیم پیچ ها نیز صدق می کند.

بخور طبیعی: ما ممکن است مغرضانه باشیم، اما معتقدیم بخور طبیعی بهترین و همه جانبه بخور است. پس چیست؟ بخور طبیعی ترکیبی از مواد طبیعی و معطر است که از مواد مختلف گیاهی به دست می‌آید، از جمله رزین – موجود در پوست درختان گرمسیری خاص، اسانس – که از گل‌ها، گیاهان، برگ‌ها، پوست درختان، میوه‌ها، ادویه‌ها، آجیل و دانه‌ها استخراج می‌شود. و گیاه شناسی – زندگی گیاهی معطر به سادگی خشک شده است. بخور طبیعی قدیمی ترین شکل بخور دادن است و در عین حال شفابخش ترین، معطرترین و انرژی زاترین آن است.

بخور طبیعی زعفران از سوزاندن اسانس آن و ادویه خشک آن تشکیل شده است، با این حال ما دوست داریم با ترکیب رایحه های مختلف همه چیز را با هم مخلوط کنیم. کندر و پرتقال شیرین رایحه‌های عالی برای زعفران هستند. برای اطلاعات بیشتر در مورد بخور طبیعی و نحوه سوزاندن آن، اینجا را کلیک کنید.

عود زعفران چه بویی دارد؟

زعفران رایحه ای تند و مشخصاً شبیه یونجه دارد، با این حال، با نت های چرمی لطیف، رنگی خاکی به ذات آن می بخشد. این برای زمین و تنظیم مجدد چاکراها عالی است.

چند مزیت برتر عود زعفران:

ثابت شده است که زعفران دارای اثرات ضد اضطرابی قوی و همچنین کاهش علائم مربوط به افسردگی است. ترکیبات حاصل از سوزاندن بخور زعفران به سیستم عصبی مرکزی می رسد و باعث ایجاد احساس شادی، آرامش و آرامش درونی می شود.

عطر زمینی سوزاندن بخور زعفران محیطی طبیعی و آرام را ایجاد می کند که در طول مدیتیشن های عمیق و جلسات یوگا عالی است.

1.عملکرد مغز را تقویت می کند

در طول دوره‌های کار یا مطالعه شدید، بخور زعفران می‌تواند به کاهش استرس و بهبود تمرکز کمک کند. ثابت شده است که در تقویت حافظه موثر است، حتی به تقویت عملکرد مغز کمک می کند. برخی شواهد حاکی از آن است که زعفران حتی می‌تواند گسترش برخی اختلالات مغزی را کاهش دهد.

.

2.چاکراها را متعادل می کند

عود زعفران عطری ایده آل برای سوزاندن زمانی است که می خواهید هفت چاکرا، به ویژه چاکرای ریشه و چاکرای تاج را پاک کنید. این به این دلیل است که این چاکراها عمیقاً به زمین متصل هستند و زعفران انرژی زمینی را تأمین می کند.

چاکرای ریشه مسئول ثبات و ارتباط واقعی ما با طبیعت است که جوهر پایه زعفران به زیبایی آن را تعریف می کند. و چاکرای تاج، معنویت و یگانگی را دیکته می کند و زعفران می تواند به عنوان دروازه ای برای ورود به سایر قلمروها و دانش عمل کند.

Oud saffron عود زعفران

بخور زعفران در چه مواردی استفاده می شود؟

  • آرامش بخش و آرامش بخش
  • مراقبه
  • یوگا
  • رایحه درمانی
  • وظایف شناختی

نحوه استفاده از عود زعفران

محیطی که برای سوزاندن عود زعفران خود انتخاب می کنید باید بر اساس نتیجه دلخواه شما تعیین شود. مهم است که همیشه قبل از سوزاندن عود برای یک هدف خاص، نیت خود را تنظیم کنید، و به یاد داشته باشید، هرگز سوزاندن عود را بدون مراقبت رها نکنید.

چند ایده در مورد محل سوزاندن عود زعفران:

برای آرامش: در اتاقی با نور گرم، با گیاهان فراوان و موسیقی ملایم.

برای افزایش عملکرد شناختی: در دفتر خانه، یا در محل کار (در صورت امکان). توصیه می‌کنیم پنجره‌ها را برای هوای تازه باز کنید.

برای “حال و هوا”: در اتاق خواب، با نور گرم و احساسی.

برای متعادل کردن چاکراها: در طول یک لحظه مدیتیشن یا یک جلسه یوگا. بنابراین هر چیزی که به شما کمک می کند تمرکز و آرامش داشته باشید.

کلام نهایی

عود زعفرانی شاید شناخته‌شده‌ترین نوع عود نباشد، اما مطمئناً خوش عطر است. با پشتوانه تحقیقات علمی فراوان، زعفران یک ادویه مقدس و لطیف است که می تواند در بسیاری از زمینه های زندگی شما را تقویت کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که اهداف خود را تعیین کنید و بهترین محیط ممکن را برای آن ایجاد کنید تا بتواند جادوی خود را انجام دهد.

همچنین می توانید بصورت آنلاین این عود را از فروشگاه ما “پارت گالری” تهیه کنید.

خرید از فروشگاه … عودها


عود زعفران
خرید

عود زعفران دستساز برند آمریا

آیا امتحان این کالا را به دیگران نیز پیشنهاد می کنید؟



نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0