میلیون ها سادو متعلق به چندین هزار سنت در هند وجود دارد
میلیون ها سادو متعلق به چندین هزار سنت در هندوئیسم هستند. با این حال، اکثر آنها را می توان به طور کلی به عنوان وایشناوا (کسانی که ویشنو می پرستند) یا شیوا (کسانی که شیوا را می پرستند) طبقه بندی کرد.
در حالی که تقسیمبندیهای بیشتری در داخل و خارج از این دو گروه وجود دارد، روشهای بیشماری مانند زندگی در آشرام یا معبد، نگهداشتن موها یا موهای ماتشده، و پوشیدن سایههای نارنجی برای بسیاری از افراد رایج است.
با این حال، برخی از آداب و رسوم در گروه های خاص رایج تر است. اگرچه این درست است که در سنت ویشناوا کسانی هستند که موهای مات شده را حفظ می کنند، اما افراد زیادی نیز سر تراشیده دارند – رویه ای که معمولاً در سنت های شیوا رعایت نمی شود. سادوهای وایشناوا نیز معمولاً دوست دارند بسیار تمیز بمانند، در حالی که بسیاری از سنت های شیوا، مانند ناگا باباها و آغوری، بدن خود را با خاکستر آغشته می کنند. ناگاها همچنین برهنه زندگی می کنند و خود را در معرض دمای سرد قرار می دهند، در حالی که آگوری ها به دلیل استفاده از جمجمه انسان به عنوان کاسه غذا بدنام شده اند.
اگرچه همه چیز از خداوند سرچشمه می گیرد و بنابراین ماهیتی معنوی دارد، دوگانگی های زندگی – مانند گرم / سرد، پیر / جوان، زشت / زیبا و غیره – در بسیاری از افراد آگاهی از جاذبه و بیزاری ایجاد می کند که صرفاً بر اساس تعیین های مادی است. . بنابراین، آداب و رسوم به ظاهر غیرمتعارف/ افراطی که توسط این گروههای شیوا انجام میشود، به تمرینکنندگان کمک میکند تا از مفاهیم پیش پاافتاده جاذبه/بیزاری فراتر روند که اغلب فرد را از درک واقعیت الهی که همه و همه چیز را به هم متصل میکند، منحرف میکند.
در نهایت، هر فرقه ای که یک سادوی خاص بخشی از آن باشد، اساس هر عمل واقعی یکسان است – برای یادآوری ناپایداری زندگی دنیوی، به طوری که فرد بتواند بهتر بر دستیابی به هدف اتحاد با خداوند تمرکز کند.